Oppiva Invest ja 3DBear selvittävät oppisisältöjen jakamisen käytänteitä

27.11.2023

Millä alustoilla oppisisältöjä jaetaan? Miten digitaaliset ja teknologiset oppisisällöt on integroitu oppilaitosten järjestelmiin? Mitä voisimme tehdä paremmin? Näitä teemoja Oppiva Invest ja 3DBear selvittävät parhaillaan. 

Tavoitteena on selvittää oppisisältöjen jakamisen nykytilaa oppilaitosten ja yritysten näkökulmasta sekä tuoda jakamiskäytänteiden kehitykseen uusia näkökulmia. Selvitystä tehdään haastatteluin ja kyselyjen avulla. Osana selvitystä tarkastellaan myös Avointen oppimateriaalien kirjasto -palvelun toimintaa ja muita käytössä olevia oppisisältöjen jakamisen alustoja. 

– Pidämme Oppiva Investissä tärkeänä, että oppilaitoksilla on sujuva pääsy ajankohtaisten oppisisältöjen pariin sekä mahdollisuus jakaa käytössä olevia sisältöjä muille. Tavoitteena pidämme päällekkäisen työn vähentämistä oppilaitoksissa ja myös opetusteknologioiden helppoa käyttöönottoa, sanoo kehittämispäällikkö Reetta Paloheimo Oppiva Investistä.  

Kaikille olisi suuri etu siitä, että oppisisältöjen jakaminen toimisi Suomessa paremmin. Haasteena on, että esimerkiksi opetusteknologisten sisältöjen jakamiseen ei ole sopivia keinoja. Jakamalla sisältöjä tehokkaammin opetuksen laatu paranisi. Haluamme selvittää tapoja siihen, miten tämä olisi mahdollista, sanoo toimitusjohtaja Jussi Kajala 3DBearistä. 

Jos haluat oppilaitoksen edustajana kertoa, mitä oppisisältöjen jakamisen alustoja oppilaitoksessasi on käytössä, voit ottaa yhteyttä selvityksen yhteyshenkilöihin.

Selvityksen tuloksista kerromme online-tilaisuudessa:

Aamukahvit oppisisältöjen jakamisen nykytilasta
Tiistai 30.1.2024 klo 9–10.15
Ilmoittautuminen: 29.1. klo 15 mennessä lomakkeella

Tervetuloa kuulolle!

3DBear Oy tuottaa virtuaalisia oppimisympäristöjä ja -ratkaisuja ja heillä on kokemusta teknologisten oppisisältöjen integroinneista.

Lisätietoa

Reetta Paloheimo, Oppiva Invest 
reetta@oppivainvest.fi

Jussi Kajala, 3DBear
jussi@3dbear.fi 

Voisit olla kiinnostunut myös

No posts